Tuesday, September 16, 2014

Ubi Keledek Goreng Bersalut Rempah...

Dapat resepi kat Food Network masa tengok cite Spice Of Life with Bal Anerson. Teruja la nak cuba ubi keledek goreng dia. Jadi aku cuba buat...

 http://www.cookingchanneltv.com/recipes/bal-arneson/sweet-potato-fries-with-chili-coconut-dip.html

Patut cicah dengan coconut dip tapi aku tak rasa nak cuba pon. Aku hanya buat ubi keledek goreng dia jek...hehehe...

Dan aku guna tepung gandum instead of tepung jagung. Aku tak suka guna tepung jagung untuk goreng apa saja makanan... huhuhuuuu...

Ini campuran 1/2 sudu teh Ground Cardamom, 1/2 sudu teh Smoked Paprika dan 1/2 sudu teh Garam
Aku tak ada ground cardamom. Jadi aku guna aje cardamom biasa dan blend sampai halus. Tapi pod dia tanak jadi halus pon. Ahhhh...biarlah. Janji ada rasa...hahaha


 Lepas dah goreng ubi keledek tu...gaul dengan bahan tadi. Wow! Boleh tahannnn...

No comments:

Post a Comment